Huisartsenpraktijk Melissant
Hartelijk welkom op de website van onze huisartsenpraktijk!
Wij willen u met deze site informeren over onze praktijk.
De site wordt steeds bijgewerkt met nieuwe informatie dus het is de moeite waard regelmatig even een kijkje te nemen!
Onder het kopje nieuws vindt u nieuwsberichten met updates.
SPOED
Voor spoed: bel: 0187-601752, kies 1
Op woensdagmiddag wordt de praktijk waargenomen door Dr Graafland en Dr Kooij. Via het antwoordapparaat hoort u bij welke arts u terecht kunt.
Dr Graafland
Voorstraat 13, Dirksland
0184-601227 SPOED: 0187-609616
Dr Kooij
Zomerstraat 8, Dirksland
0187-601262 SPOED: 0187-605552
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van:
Openingstijden | van | tot |
Maandag | 08:00 | 17:00 |
Dinsdag | 08:00 | 17:00 |
Woensdag | 08:00 | 12.00 |
Donderdag | 08:00 | 17:00 |
Vrijdag | 08:00 | 17:00 |
Tussen 12.00 uur en 13.00 uur is de doktersassistente met pauze.
De praktijk is tussen 12:00 en 13:00 uur telefonisch bereikbaar voor spoedgevallen.
Voor spoed bel: 0187-601752, kies 1
Op woensdag middag vanaf 12.00 wordt de praktijk voor spoedgevallen waargenomen door de huisartsen H.C. Graafland en J.A. Kooij.
Via het antwoordapparaat hoort u bij wie u terecht kunt.
CONTACT
Dr Graafland
Voorstraat 13, Dirksland
0184-601227 SPOED: 0187-609616
Dr Kooij
Zomerstraat 8, Dirksland
0187-601262 SPOED: 0187-605552
Afspraak maken
Spreekuur op afspraak
De praktijk
De praktijk is open op ma-vrij, behalve op woensdagmiddag.
Op werkdagen is de praktijk ’s ochtends bereikbaar van 8:00 uur tot 10:00 uur en van 11.00 – 12.00 voor het maken van afspraken en voor vragen over (herhaal)medicatie en uitslagen. Tussen 12:00 uur tot 13:00 uur is er lunch pauze en is de praktijk uitsluitend bereikbaar voor spoed.
In de middag heeft de assistente een eigen spreekuur. Wij vragen u daarom zoveel mogelijk in de ochtend te bellen.
Triage in de huisartsenpraktijk
Wanneer u de huisartsenpraktijk belt krijgt u de assistente aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden dat u belt en stelt een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dat heet triage.
Het gaat er niet om dat de assistente de diagnose gaat stellen. Zij moet alleen een paar dingen weten om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Dat betekent dat er vragen worden gesteld over de klacht waarvoor u belt, maar ook waarover u zich ongerust maakt en wat uzelf denkt dat misschien de oorzaak is. Hierdoor wordt het duidelijker wat de klacht voor u betekent.
Met behulp van triage krijgen wij een juist beeld van de situatie van u als patiënt en kunnen wij op grond daarvan goede en verantwoorde zorg geven.
Het doel van triage is om de urgentie van uw klacht te bepalen, dat wil zeggen hoe dringend uw klacht beoordeeld moet worden door de huisarts. Daarnaast helpt triëren om de praktijk efficiënt te laten functioneren, de kwaliteit van de zorg te handhaven en de wachttijden tot een minimum te beperken, ondanks de toenemende drukte.
De assistente verheldert de hulpvraag om antwoord te krijgen op de volgende vragen:
• Wanneer moet u als patiënt geholpen worden : direct, vandaag, morgen, later in de week?
• Hoe kan dat het beste gebeuren: (spoed)visite, (spoed)consult, advies, onderzoek, (herhaal)recept?
• Door wie moet de zorg worden gegeven: ambulance, huisarts, praktijkondersteuner, assistente?
Er zijn vervolgens verschillende mogelijkheden:
- De assistente geeft u zelf een advies
- Zij gaat overleggen met de huisarts en vraagt u later op de dag terug te bellen voor het antwoord
- Zij vraagt de huisarts of praktijkondersteuner u terug te bellen
- Zij maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts, praktijkondersteuner of assistente
- Zij maakt in overleg met de huisarts een afspraak voor een (spoed)visite
- Zij belt in overleg met de huisarts de ambulance
Als de afspraak geen haast heeft, zal de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken. Deze gang van zaken eist van de doktersassistenten dat zij uw hulpvraag en/of klacht correct kunnen beoordelen. Dit gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. De doktersassistenten zijn opgeleid om triage te verrichten. Daarnaast hebben zij evenals de huisarts geheimhoudingsplicht. Uiteraard wordt triage altijd in samenspraak met de huisarts toegepast
Avond-,nacht- en weekenddienst
informatie film Huisartsenpost: https://youtu.be/wHUdoELyvW4
Huisartsenpost Dirksland
Belt u voor spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag of na het weekend
de huisartsenpost ’t Hellegat, locatie Dirksland
Stationsweg 22 (ingang bij SEH)
3247 BW Dirksland
0187-480447
Bel altijd vooraf om een afspraak te maken. De huisartsenpost werkt alleen op afspraak.
Houd bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.
http://haphellegat.nl/contact-dirksland/
Let op: De huisartsenpost, locatie Dirksland is bereikbaar tot 23.00. In de nacht wordt u doorverwezen naar Huisartsenpost, locatie Klaaswaal.
Dienstapotheek
Voor het halen van spoedmedicatie kunt u na bezoek aan de huisartsenpost naar de dienstapotheek in Dirksland
Tot 22.00 is de dienstapotheek in Dirksland geopend.
Benu Apotheek Dirksland
Achterdorp 1, Dirksland.
Heeft u na dit tijdstip medicatie nodig dan wordt u verwezen naar de dienstapotheek in Spijkenisse:
Benu Apotheek Hof van Putten
Donaulaan 2,Spijkenisse
Huisartsenpost Klaaswaal
Kerkstraat 26
3286 AK Klaaswaal
0186 – 576 660
http://haphellegat.nl/contact-klaaswaal/
Checkt u eerst via de link: http://app.moetiknaardedokter.nl/leden/standalone of het echt nodig is om naar de huisartsenpost te gaan.
U kunt de app ‘moet ik naar de dokter of niet’ ook downloaden op uw tablet of smartphone via de appstore:
Huisbezoek
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt.
In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Herhaalservice
Voor patiënten van dokter Baelde is het mogelijk de medicijnen via de apotheek te laten herhalen. In overleg met de arts regelen wij dan het recept voor u en uw medicijnen staan voortaan altijd op tijd klaar zonder dat u zelf een recept hoeft te regelen. Tevens ontvangt u van ons een mail als uw medicijnen gereed zijn. Wilt u gebruik maken van deze service, informeert u dan bij de apotheek.